Saturday, January 2, 2021

აზროვნების ექვსი ქუდი

❓გაქვთ იდეები პრობლემის გადასაჭრელად და გიჭირთ მათი ორგანიზება?

 ❓გსურთ, თქვენს იდეებს კრიტიკულად შეხედოთ და მეგობრებთან ერთად მოიფიქროთ გამოსავალი? 

 ❓გაინტერესებთ, რა ტექნიკები უნდა გამოიყენოთ კრეატიულად აზროვნებისთვის?

 💡გთავაზობთ ედუარდ დე ბონოს მეთოდს „აზროვნების 6 ქუდი“ პროცესი ასეთია:
 თქვენს გუნდთან ერთად თქვენ გაქვთ 6 სხვადასხვა ფერის ქუდი (🔷ლურჯი, ⚪️ თეთრი,⚫️ შავი, 📗 მწვანე, 🔴 წითელი, 📒 ყვითელი). 

თითოეული ქუდის დახურვისას ვირგებთ როლს, რომელზეც ეს ქუდი მიგვითითებს. როდესაც ვიხდით ამ ქუდს, გამოვდივართ ამ ტიპის აზროვნებიდან. მაგალითად: 

 📘 როდესაც იხურავთ ლურჯ ქუდს, ისახავთ ამოცანებს, განსაზღვრავთ მოსალოდნელ შედეგებს, აყალიბებთ წესებს ან აჯამებთ პროცესს. 
 📕 წითელი ქუდი დაკავშირებულია ინტუიციასა და ემოციებთან. აქ აუცილებელი არ არის რაიმეს დასაბუთება, უბრალოდ, თქვენს გრძნობებსა და წინათგრძნობებს ასახელებთ. 
 📒 ყვითელი ქუდი ოპტიმიზმის გამომხატველია. ამ ფერის ქუდის ქვეშ ვკრებთ საუკეთესო პერსპექტივებს და სარგებელს. 
 📓 შავი ქუდი გამოხატავს კრიტიკასა და სიფრთხილეს. იგი გვიჩვენებს რისკებს და სავარაუდო ზიანს. 
 📗 მწვანე ქუდი გამოხატავს იდეების გენერაციის პროცესს, კრეატიულობასა და შემოქმედებას, არასტანდარტულ და ალტერნატიულ შეხედულებებს. 
 ⚪️ თეთრი ქუდი გვეხმარება, ვფოკუსირდეთ საჭირო ფაქტებსა და ინფორმაციაზე, რომელიც დაგვეხმარება გადაწყვეტილების მიღებაში. 

 📌 როგორც წესი, ლურჯ ქუდს მოირგებენ პროცესის დასაწყისსა და დასასრულში, რომლის დახმარებითაც გეგმავენ ან აჯამებენ აზროვნების პროცესს. 👨‍🏫👩‍🏫 

ფასილიტატორი რჩება ნეიტრალურ მხარედ, რომელიც ატარებს ლურჯ ქუდს და მონაწილეებს საჭიროებისამებრ შეახსენებს გეგმებსა და წესებს. სხვა ქუდების დახურვის თანმიმდევრობა, გამომდინარეობს პრობლემის არსიდან. 

 ✅ მეთოდი გონებრივი იერიშისას საშუალებას გაძლევთ განაცალკევოთ გრძნობები და ემოციები, პრობლემას დაინახავთ სხვადასხვა კუთხიდან და გადაჭრის გზების ძიებაც უფრო გამარტივდება.

No comments:

Post a Comment

ინოვაციური მეთოდები სწავლების პროცესში

 ნებისმიერი მასწავლებლისთვის უდიდეს გამოწვევას წარმოადგენს გამუდმებით შეინარჩუნოს მოსწავლის ყურადღება და ინტერესის საგნისადმნი. ამისათვის კი...